Phone House

The Phone House och Nokia presenterar skivsignering med EMD

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 16:58 CEST

På lördag den 2 maj kommer EMD att signera skivor i The Phone House butik på Kungsgatan 3 i Stockholm. I samband med att Nokia lanserar sin musiktjänst Comes With Music har spelningar i utvalda The Phone House butiker i hela landet anordnats.

Lördagen 2 maj kommer EMD att signera och dela ut 500 exemplar av sitt album i form av vouchers* som kan användas på Nokia Music Store.

Comes With Music kan enklast beskrivas som ett lagligt alternativ för "gratis" nedladdning av musik. Med Comes With Music får användaren ett års obegränsad tillgång till hela musikkatalogen i Nokia Music Store. Dessutom får man behålla all den musik man laddat ner även efter att året är slut. I dagsläget finns det cirka fem miljoner låtar på Nokia Music Store och utbudet ökar hela tiden. Comes With Music erbjuds tillsammans med Nokias musikmobil Nokia 5800 XpressMusic och kan inte köpas separat. Nokia 5800 med Comes With Music kostar 5999:- utan abonnemang.

EMD

När: Lördag 2 Maj, kl 11.00

Var: Kungsgatan 3

*Antalet vouchers är begränsat (500 st) och vi reserverar oss för att de kan ta slut (värde 10 euro)

Om musiktjänsten Comes With Music

Bland de skivbolag som står bakom satsningen kan nämnas Universal Music, Sony BMG, EMI Music, Warner Music, Playground Music, Bonnier Amigo Music, X5 Music, Razzia Records och aggregatorer som Phonofile, the Orchard, Ioda samt det svenska bolaget Klicktrack som har över 650 oberoende skivbolag i sin katalog. För skivbolagen innebär Comes With Music en helt ny möjlighet för deras artister att nå ut med sin musik till både gamla och nya fans.

För mer information:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 104 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i Nordamerika, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".