Phone House

The Phone House och Voddler i gemensam kampanj

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2010 13:13 CET

The Phone House startar tillsammans med Voddler en kampanj där alla kunder som köper en laptop hos The Phone House får en inbjudan till Voddler.

The Phone House samarbete med Voddler är ett led i en större laptopkampanj och förutom Voddlers filmtjänst ingår även två månaders fri datasupport när man köper en laptop hos The Phone House.  Kampanjen sätter fokus på The Phone House som laptopåterförsäljare och att 104 av 114 The Phone House butiker har ett utökat sortiment av laptops.

- Voddlers filmtjänst kompletterar vårt laptoputbud och stärker vårt erbjudande till våra laptopkunder. Vi kommer även att köra vår annonskampanj i Voddler som är en riktigt intressant marknadsföringskanal, säger Johan Paulsen Järnliden, Marknadsdirektör, The Phone House.

För att ta del av högkvalitativ-, annonsfinansierad- och gratis film från Voddler så passar detta erbjudande från The Phone House väldigt bra.

- För den optimala filmupplevelsen så behövs en dator med hög prestanda för grafik- och ljudkort, eller om man så väljer att koppla ihop sin laptop med tv:n, säger Björn Isakson på Voddler.

Kampanjen med Voddler startar 11/1 och gäller tom 31/3 - 2010

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Johan Paulsen Järnliden, Marknadsdirektör, 0708 29 24 75, johan.jarnliden@phonehouse.se

Kontakt Voddler

Ellinor Lejman, Marcom och PR Ansvarig, 070 595 68 88, ellinor.lejman@voddler.com

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 114 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".

Om Voddler
Voddler grundades 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbetar med några av de största namnen inom underhållningsbranchen för att erbjuda on-demandtjänster av högsta kvalitet. Med Voddler du kan titta på filmer och tv-program som du vill, när som helst. Voddler är lättanvänd, laglig och tillgänglig dygnet runt - med hög bild- och ljudkvalitet. Allt du behöver är en internetuppkoppling, dator och en invite till Voddler.