Atenzia Records

The Playtones släpper hyllningsplatta till Sun Records

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 14:11 CEST

The Playtones har nu spelat in en hyllningsplatta till Sun Records som släpps i Juni. Killarna har valt ut ett gäng fantastiska låtar och då inte de mest vanliga och mest ”uttjatade” utan mer deras egna favoriter och ”playtonifierat” dem på ett underbart sätt. Stefans röst och pianolir i centrum och med ett oerhört svängigt sound bakom honom. Med på skivan medverkar även Cherry Tess.

De har b.l.a plockat låtar från Warren Smith, Carl Perkins, Jerry Lee Lewis , Carl Mann m.fl.

The Playtones är utan tvekan ett av Sveriges mest populära rockabillyband. De slog igenom i Dansbandskampen och en stor del av det Svenska folket tog bandet till sina hjärtan. Debutalbumet belönades med en platinaskiva och uppföljaren sålde guld. Bandet har efter detta fortsatt att lira inför storpublik, gjort bejublade framträdanden i TV med bland annat Melodifestivalen 2011 med låten ”The King”.  De har sålt plattor i en mängd som gör många andra artister och band avundsjuka.

Nu i sommar ska grabbarna ut på en lång turné och då med denna nya platta i bagaget.

För mer information kontakta Anneli Ylinen på Atenzia Records 0512-299 59 eller anneli.ylinen@ginza.se

Skivan beräknas släppas 18 Juni

Atenzia Records är ett av Sveriges största oberoende skivbolag med folklighet som sitt motto.
Vi startade våren 2011 och hade under första året sex artister bland topp 20 på topplistan.