Destination Kalmar

The Real Group ger konsert på Kalmar Slott

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 16:15 CEST

Den 19 juli kl. 19 ger The Real Group en konsert i Gröna salen på Kalmar Slott.

The Real Group är en banbrytande a cappella-grupp som utvecklat en egen stil under snart 28 år. De fem medlemmarna bjuder på en repertoar som tilltalar både den glada musikälskaren och den lite kräsna förståsigpåaren. Sångvalet spänner från den egna jazzpoppiga stilen till såväl Count Basie och Britney Spears som Birger Sjöberg.

Sommaren 2012 medverkar de ordinarie medlemmarna Anders Edenroth, Katarina Henryson, Anders Jalkéus, Morten Vinther och den vikarierande Kerstin Ryhed Lundin som ersätter Emma Nilsdotter.

– Att kunna ha en konsert här på slottet med The Real Group känns exklusivt. Med Gröna salens akustik och intimitet och med ensemblens rena röster kommer magi att uppstå, säger Mimmi Mannheimer, slottschef.
– Vi har gett många konserter utomlands, i Sydafrika, Japan, Usa, Tyskland och Finland. Men det är när vi uppträder här hemma med våra sommarkonserter som vi trivs som allra bäst. Då är det något alldeles särskilt och man känner att man hör hemma, både vi och publiken. Det är första gången som vi gästar Kalmar Slott, så det ska bli så kul! säger Anders Edenroth.

Vill du göra en telefonintervju med The Real Group? Kontakta Katarina Henryson, tel: 070-715 62 17.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.