Destination Kalmar

​The Refreshments är först ut på Larmtorget!

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2017 07:57 CEST

På tisdagar och torsdagar under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar. Första veckan gästas vi av The Refreshments och Elisa Lindström.

Tisdagen den 4 juli: The Refreshments
Först ut på Larmtorget är det uppskattade livebandet The Refreshments, som kommer att bjuda på riktig rock’n’roll. The Refreshments turnerar flitigt runt om i landet och släppte sitt trettonde album förra året.

De tävlande i P4 Nästa:
Richard Andersson
Alfrida
Magnus och Therese

Torsdagen den 6 juli: Elisa Lindström
Hon slog igenom i Dansbandskampen 2010 med dansbandet Elisa’s. Men Elisa Lindström har också hunnit med mycket på egen hand. 2013 ledde hon en av körerna i Körslaget, 2014 deltog hon som soloartist i Melodifestivalen och förra året vann hon danstävling­en Let’s Dance. I maj släpptes nya singeln ”To the radio” och i höst spelar Elisa rollen som Maria i musikalen Sound of Music på Nöjesteatern i Malmö.

De tävlande i P4 Nästa:
Klara Gunnarsson
Anton och Elin
Nellie Wettborg

Om Musik på Larmtorget

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 4 juli–8 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.
Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00 och inleds med en deltävling i Sveriges Radios musiktävling P4 Nästa. Klockan 19:45 står kvällens huvudartist på scen.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.