EMA Telstar / Live Nation

THE SHOW OF CHRISTMAS på Globen - tredje året i rad för KFS!

Pressmeddelande  •  2008-08-18 10:57 CEST

Konsumentföreningen Stockholm fortsätter för tredje året i rad att göra en stjärnspäckad konsert på Globen för sina medlemmar. KFS erbjuder alla Coop Med Mera-medlemmar att köpa biljetter till THE SHOW OF CHRISTMAS på Globen den 19 november. På scen står Jill Johnson, Andreas Johnson, Titiyo, Thomas Di Leva, Amanda Jenssen, kören One Voice under ledning av Gabriel Forss, Björn Kjellman, Mark Levengood samt en hemlig gäst. Biljetterna släpps idag, måndag den 18 augusti.

"THE SHOW OF CHRISTMAS kommer att bjuda besökarna på en oförglömlig kväll med några av Sveriges absolut främsta artister" säger Laszlo Kriss, VD Konsumentföreningen Stockholm.

Andreas Johnson har med låtar som "Sing for Me" och "A Little Bit of Love" gått rakt in i svenskarnas hjärtan. Förra året kom albumet "The Collector" som är den platta som sålt bäst i Sverige. Jill Johnson, en av Sveriges absolut mest eftertraktade kvinnliga artister, har under våren och sommaren turnerat och spelat för utsålda hus överallt. Titiyo, slog igenom under 90-talet, och i sommar har "Longing for Lullabies Kleerup feat Titiyo" varit en av sommarens stora hitar. Amanda Jenssen släppte i våras debutalbumet "Killing My Darling" med hitsinglarna "Do You Love Me" och "Amarula Tree". Albumet är en av de mest sålda på iTunes i Europa. Björn Kjellman, känd från både scen och vita duken, men han har även syns i musiksammanhang. 2006 tävlade han i Melodifestivalen med "Älskar du livet" som blev en stor succé. Thomas Di Leva har släppt ett femtontal plattor och 2006 kom hans senaste "Hoppets röst". Di Leva är en mästare på texter och hans scennärvaro är makalös. Allsångsledaren Gabriel Forss och hans gospelkör, One Voice, kommer att tillsammans med publiken höja stämningen på toppnivå i Globen. Mark Levengood kommer att vara konferencier.

Konserten är två timmar utan paus.

Biljetterna kostar 90 kr + serviceavgift (värde ca 400 kr) för personer som har ett Coop MedMera-kort. Max 4 biljetter/medlem. Biljetterna säljs via Globenarenorna 077-131 00 00, www.ticnet.se samt ATG- och Ticnet-ombud.

Presskontakt KfS: Laszlo Kriss, 08-714 39 74 el
Laszlo.k@konsumentforeningenstockholm.se

Presskontakt Live Nation: Catarina Oscarsson, 08-665 01 30 el catarina.oscarsson@livenation.se

Ämnen:

Musik