Universal Music Sweden

The Velvet Underground: White Light White Heat release nu på måndag 9/12!

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 11:18 CET

Lou Reed - en av rockhistoriens mest intressanta artister. En saknad legend som skapade rockhistoria, inte minst med det numera kritikerrosade legendariska debutalbumet med Velvet Underground ”Världens mest inflytelserika rockplatta”.

I fjol gavs det ut en specialutgåva med mängder av tidigare outgivet material, unika bilder och insiktsfulla texter. Nu bjuds vi på en minst lika spännande återutgivning av uppföljaren ”White Light White Heat”, som ursprungligen gavs ut 1968. I centrum även denna gång är en fullmatad Super Deluxe-utgåva, som förutom original albumet i både stereo och mono även innehåller en tredje CD med en liveinspelning från New York 1967, nya mixar och tidigare outgivna tagningar. Studiomaterialet släpps även som dubbel-CD, dubbel-LP och download.

För låtlista se bifogat dokument.