Debaser

The Wake + Tiger Tape till Debaser Slussen och On Our Honeymoon 23/3

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 09:41 CET

On Our Honeymoon är klubben som tar förfestens förväntansfulla stämning med sig ut och som aldrig ger upp sin tro på popmusikens helande kraft. Klubben har både gått som månatlig indieinstitution i Göteborg och dykt upp emellanåt på mindre scener i Stockholm under de senaste åren. Såväl bandbokningarna som musiken från dj-båset håller högsta kvalité och On Our Honeymoon är en given fristad och fritidsgård för popkonnesören som vill gå på klubb och upptäcka intressant ny och gammal pop bortom den autotunade och enkelriktade huvudgatan.

The Wake
The Wake bildades i Glasgow 1981 av Gerard “Caesar” McInulty (tidigare Altered Images) Steven Allen och Joe Donnelly. De släppte singlarna "On Our Honeymoon" och "Give up" på eget bolag men upptäcktes därefter av New Orders manager Rob Gretton som hjälpte dem till kontrakt med Factory Records. 1988 skrevs kontrakt med det numera legendariska indiebolaget Sarah Records på vilket albumen Make It Loud och Tidal Wave Of Hype släpptes.

Frontmannen Caesar har även gjort soloprojekt ihop med Bobby Wratten (The Field Mice/Northern Picture Library/Trembling Blue Stars) och Vini Reilly (The Durutti Column). Efter en lång bortavaro har The Wake kommit ut med ett helt nytt album "A Light Far Out", som släpptes våren 2012 och de har gjort ett fåtal exklusiva spelningar, bland annat på indiefestivalen London Popfest 2010.

Tiger Tape
Tiger Tape gör pop som slår dig rakt i magen. De blandar distade gitarrer med starka melodier och hjärtskärande berättelser med en uppenbar känsla för egensinnig och medryckande popmusik. Tiger Tape gör den typ av musik som behövs 2013. Utan krusiduller och med hjärtat i handen ger de indie-Sverige någonting nytt att lyssna på.

Mer info: http://www.debaser.se/kalender/10405/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: viktor@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/