Universal Music Sweden

The Weeknd släpper nya albumet Kiss Land den nionde september

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 16:26 CEST

The Weeknd, eller Abel Tesfaye som han egentligen heter, är aktuell med sin nya skiva Kiss Land som släpps den nionde september.

Albumet är en uppföljare till Triology som sålt guld i både USA och Kanada. Med topp tio-placeringar i tio olika länder på iTunes banade The Weeknd vägen för sig med singeln ”Wicked Games”. Samma låt gick även in som nr. 5 på Billboards R&B Songs Chart.
Singeln ”Belong to the World” fick 75 000 visningar av nya videon på MTVs hemsida efter bara en dag och med lovord om att han är sångfågeln för hans generation bådar det gott för Kanadas självklara stjärna. Se videon här:

Han har även slagit ihop sig med hip hop-stjärnan Drake inför låten ”Live For” som finns att förhandslyssna på här: