Universal Music Sweden

The Who: Who Hits 50! release: 3 november

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 14:11 CEST

Nu duggar 50-årskalasen tätt bland rockeliten. Nyligen kunde vi fira Rolling Stones fem decennier på musiktoppen – nu är det dags för nästa gäng från London: The Who, som ju började sin karriär som The High Numbers 1964.

”Who Hits 50”, som släpps i november när även nya turnén drar igång, är en fullmatad samling med alla deras klassiska hitlåtar och LP-favoriter plus första singeln som The High Numbers och en nyinspelad låt – ”Be Lucky”, som är deras första nyskrivna låt på åtta år. Låten spelades in i somras tillsammans med bland annat Zak Starkey och Mick Talbot.

”Who Hits 50” kommer i två utgåvor: dels som enkel-CD, dels som utbyggd dubbel-CD. ”Be Lucky” finns på båda versionerna.

www.thewho.com