Svensk Musik och Teater

The Wolf of Wall Street och passion

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2014 16:52 CET

Filmen The Wolf of Wallstreet gör succé över världen. Den visar på hur pengars makt kan dominera människor. Vi förförs av passionen som filmens karaktärer visar, men till slut går det inte så bra. Man kan konkludera att pengar inte är någon bra drivkraft, det är i och för sig en fruktansvärt stark drivkraft, men leder fel.

Artisten och företagsledaren Erik Winqvist föreläser under pseudonymen ” Passionsfinnaren”. Han får arbetsplatser att sjuda av passion. ”det ger glädje” säger Erik Winqvist. ”Vi tjänar mer pengar” säger cheferna.

Erik Winqvist menar att Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) gör ett farligt vägval och att man kan finna samma passion när man gläds åt den nytta man gör för sig själv och andra människor. ”De flesta människor gör mycket nytta, speciellt lätt är det att se nytta i offentlig verksamhet” säger Erik Winqvist.

”Dessutom är det bra när man förstår hur man kan påverka sig själv och sin omgivning” Diskussionen blir speciellt intressant när man reflekterar över hur New Public Management fungerar.

Mer information direkt från Passionsfinnaren 0708 77 66 67

www.winkir.se