Tedestrand coaching AB

"There is no path. The path is made by walking" ~ Japanese Proverb

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2013 18:08 CEST

Detta stämde ju bra, vägen har jag stakat ut under lång tids vandring i dödsskuggans dal, den finns i kartan - och vägen är skapad av just walking - och en obändig livsvilja :)

En kort animering som visar mitt "walking" nedan;

Hur kommer det sig att nästintill ingen kan koppla ihop psykologin med det som krävs för all komplex problemlösning?

Hur kommer det sig att nästintill ingen kunde ta emot budskapet att "jorden är rund" när den nyheten presenterades?

Hur kommer det sig att ingen komplex problemlösning någonsin har varit lyckad när människan ska hantera det utan en visuell överblick, som är fast i sin grundform beroende på område - och dessutom är möjlig att lära ut till den som ska lösa problemet, återskapa eller bygga upp - hur kommer det sig att ingen inom forskningens, psykologins eller politikens område är nyfiken att undersöka det jag visar?

Hur kommer det sig att det ofta är staten som måste säga "detta fungerar och ska användas" innan vi kan tänka tanken själva -  trots logiska och visade resultat?

Hur kommer det sig, allt detta?

Logiska och visade resultat, några länkar:

Vetenskaplig utvärdering genom forskare vid Linköpings universitet som signalera om ovanligt snabba processer.....

Panikångestorienterare med 4 misslyckade kognitiva behandlingar bakom sig.....

10 klienter berättar om upplevelsen och skillnaden.....

PSYKOLOGISK ORIENTERING

www.tedestrand.se