Optimal Telecom

Therese Dahlberg är Sveriges snabbaste SMS:are

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2007 11:39 CEST

Parlino har korat den svenska mästarinnan i sporten Speed SMS

Nu är SM i SMS avgjort och Parlino presenterar stolt den värdiga vinnaren Therese Dahlberg, från Sundsvall. Finalen ägde rum igår torsdag på Norrmalmstorg och Therese vann på rekordtiden 1 minut och 8 sekunder. Hon fick med sig 25 000 kronor och en Nokia N73 i pris utöver titeln svensk mästare i SMS.

Kontantkortet Parlino har i sommar arrangerat det allra första SM i SMS. Via en landsomfattande turné på 14 orter har delfinalister till kampen om Sveriges snabbaste SMS-tumme utsetts. I tävlingsformen Speed SMS går det ut på att skriva ett förutbestämt meddelande på kortast möjliga tid. Ett medelresultat bland de tävlande har varit runt 4 minuter. Det är alltså utan tvivel en värdig vinnare som tagit hem priset.

Några topplaceringar från finalen:

1, Therese Dahlberg, Sundsvall, 1 minut och 8 sekunder.
2, Nathalie Santala, Stockholm, 1 minut och 10 sekunder .
3, Camilla Eklund,Göteborg, 1 minut och 14 sekunder.
4, Frida Sandberg, Helsingborg, 1 minut och 21 sekunder.

Parlino vill med tävlingen uppmärksamma att SMS idag är ett oerhört viktigt inslag i svenska ungdomars liv som har gett upphov till en hel SMS-kultur. Den respons och uppskattning som SM i SMS fått visar på det stora intresse som väckts för den nya sporten. Tävlingen har gett ett mervärde till SMS-begreppet och förhoppningsvis kommer sporten att få en än vidare spridning, säger Susanne Holmström, VD på Optimal Telecom som driver Parlino.

Therese Dahlberg uppger att hon skickar mer än 100 SMS per dag, vilket säkerligen bidragit till hennes fenomenalt snabba SMS-tumme. På frågan om hon någonsin tänkt på att man skulle kunna tävla i att skriva snabba sms, eller att hon en vacker dag skulle stå där med 25 000 och en Svensk Mästartitel tack vare sina flinka fingrar svarar hon: - Nej, det har jag aldrig haft en tanke på, men det här har varit superkul och pengarna ska jag spara till mitt bröllop nästa år. Parlino är stolta och glada över att ha varit först med att introducera sporten Speed SMS i Sverige.

På hemsidan www.smssm.se finns mer information om finalen.

För mer information kontakta:
Susanne Holmström, VD Optimal Telecom: 073-660 2505, susanne.holmstrom@optimaltelecom.se

Fakta om Parlino
Parlino är ett kontantkort och ett eget varumärke som drivs av Optimal Telecom. Med Parlino ringer du för 0 kronor per minut till Telia, Halebop, Tele2Comviq och inom Parlino. Öppningsavgift tillkommer. Läs mer på www.parlino.se.

Optimal Telecom grundades 1998 och är ett helägt dotterbolag inom Tele2. Optimal Telecom erbjuder privatpersoner konkurrenskraftiga tele-, mobil- och Internettjänster. Se mer på www.optimaltelecom.se