Billberg Entertainment Ltd

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2019 07:38 CEST

Pressbild

I sin kommande musikvideo till hitlåten Been and Gone inleder

Therése Neaimé ett unikt samarbete med filmstjärna i Paris.

Efter bejublat framförande av sin senaste singel Been and Gone framför en publik på 20 000 på Copenhagen Pride flög Therése Neaimé till Paris för att filma musikvideon till hitlåten.
– Det har varit en fantastisk vecka. Det är en otrolig känsla att se sin musik uppmärksammas internationellt och framträda för en publik som dansar och sjunger med. I Paris möttes jag av ett fantastiskt engagemang, inte bara från filmteamet utan också från min motspelare, säger Therése Neaimé.

I musikvideon medverkar filmstjärnan Tom Schacht, en svensk skådespelare och modell med en lång och framgångsrik karriär i Frankrike. I nära tjugo år har han spelat i franska TV-serier som Les vacances de l’amour och Les mystères de l’amour. Han har även medverkat i svenska produktioner som Advokaten och Ingen utan skuld.

– Det är en otrolig känsla när ens musik engagerar. Den passion jag mötte för att på film fånga exakt min känsla och mina ord i min låt Been and Gone var överväldigande. Under tre hektiska dagar filmade vi på sju olika scenplatser. Det var även väldigt fint att få träffa den varmhjärtade personen Tom bakom filmstjärnan, säger Therése Neaimé och avslöjar att det finns planer på ytterligare filmsamarbeten med Tom Schacht framöver.

Therése Neaimés senaste singel Been and Gone är en modern poplåt med dansinfluenser som har rötter i den svenska traditionen av låtskriveri och musikskapande. Den har redan nått stora framgångar USA och Sydeuropa men även i våra nordiska grannländer.Therése Neaimés musik kombinerar hennes svenska och libanesiska arv i ett unikt sound och hon har tidigare släppt hits som Sold To Perfection, Today Is A Holiday och Heartbeat som alla har nått stora framgångar i USA, Europa och Mellanöstern.

– Jag är ensamstående mamma med tre barn. Det är klart att jag också skulle vilja hitta den där specielle mannen i mitt liv, men det måste vara rätt person. Jag har inte tid att spela något spel – och det är det som min låt Been and Gone handlar om.

Musikvideon till Been and Gone är beräknad att släppas i september 2019.

Länkar och info till låten här:

Spotify

For more information contact us at billberg.entertainment@gmail.com