Universal Music Sweden

Thomas Di Leva släpper julsingel!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 12:15 CET

Thomas Di Leva har haft ett hektiskt 2011 med albumsläpp, konsertturné och Diggiloo-turné.

Nu avrundar han året med att släppa nyskrivna julsingeln ”Julens Stjärna”.

Då julen inte är en varm och skön högtid för alla så har Thomas valt att tillägna den här låten till de ensamma och utstötta människorna i vårt samhälle.

Allt överskott från singeln går oavkortat till Stadsmissionen för deras arbete med de hemlösa och utsatta.

Vill man se Thomas framföra låten live får man bege sig till Karlstad, där han medverkar i Julgalan 25/11-17/12.

Thomas kommer även medverka i MTG’s julkonsert ”En sång för barn” den 14 december som spelas in i Skeppsholms kyrka i Stockholm och sänds i TV3 den 23 december samt ”O Helga Natt” som spelas in den 4 december i Örebro och sänds i TV4 på julafton.

”Julens Stjärna” släpps endast digitalt men kommer också att finnas med på årets upplaga av Absolut Christmas.