Ementor AB

Thomas Doyon ny försäljningsdirektör hos Ementor Sverige

Pressmeddelande   •  Aug 28, 2003 08:38 CEST

Thomas Doyon har tillträtt som ny försäljningsdirektör och medlem av ledningsgruppen på Ementor Sverige AB. Han ansvarar därmed för försäljningen av Ementors erbjudande i Sverige.

"Framöver kommer jag att lägga all min kraft på att förvalta och utveckla Ementors spännande kundrelationer, naturligtvis med målsättning att öka försäljningsvolymen, " säger Thomas Doyon.

Thomas Doyon är civilekonom och kommer närmast från Vd-posten i Trio Enterprise. Han har tidigare arbetat i ledande ställning inom Telia Megacom samt på Unisource. När Thomas tillträdde som Vd på Trio Enterprise 2001 var det ett olönsamt bolag med 116 anställda. När han i år lämnade det, var det lönsamt, nu med endast 45 anställda.

"När jag blev erbjuden att bli försäljningsdirektör på Ementor, tvekade jag inte. Ementor har en mycket spännande marknadsposition, och är den systemintegratör som erbjuder sig att ta ansvar för kundernas totala IT-lösning." fortsätter Thomas.

Under hösten satsar Ementor i Sverige på outsourcing, serverkonsolidering, samt IP-telefoni.

"Vi har sett en ökning av affärerna de senaste månaderna, framförallt inom IP-telefoni där vi tagit affärer på totalt omkring 15 MSEK, säger Johan Rittner, Vd Ementor Sverige AB. Vi tror att vi kommer att se positiva effekter redan i år av fusionen vi genomförde i juli mellan koncernens infrastrukturbolag, tidigare Eterra och vår tjänstedel, tidigare Ementor. " tillägger Johan Rittner.

Nya Ementor har ett helhetserbjudande inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster längs hela värdekedjan från rådgivning och teknologi till outsourcing. För mer information, se www.ementor.se.

För ytterligare information kontakta:
Thomas Doyon, Försäljningsdirektör Ementor Sverige AB, tel +46 (0)8 566 230 00, +46 (0)733-67 19 38 thomas.doyon@ementor.se

Johan Rittner, Vd Ementor Sverige AB, tel +46 (0)8 566 230 08, mobil +46 (0)733-67 18 75, johan.rittner@ementor.se

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 500 anställda och finns representerat i 22 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs.