Regionförbundet Örebro

Thord Andersson ny enhetschef på Regionförbundet Örebro

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2007 15:37 CET

Regionförbundet Örebro fortsätter nu sin satsning på att göra Örebroregionen mer företagsamt och tillgängligt. Thord Andersson, tidigare informationschef på energiföretaget E.ON, blir ny chef för den utvecklingsenhet som ansvarar för regionförbundets prioriterade områden: Den företagsamma regionen och Den tillgängliga regionen.

– Jag är väldigt glad att regionförbundet kunnat knyta Thord Andersson till sig, säger regiondirektör Magnus Persson. Thord har bred erfarenhet från näringslivet och ett brett kontaktnät bland företagen i Örebroregionen. Rekryteringen av Thord Andersson gör att vi nu med full kraft kan bidra till att utveckla det vi kallar Den företagsamma regionen. Fokus kommer också att ligga på att förbättra såväl person- som godstrafikens förutsättningar, både inom och till och från regionen.

– Regionförbundet Örebro är en viktig spelare när det gäller att utveckla den här regionen, säger Thord Andersson. Jag tror på korsbefruktningen mellan privat och offentlig verksamhet och hoppas kunna bidra med att öka förståelsen mellan dessa sektorer.

För mer information:
Thord Andersson, 070-525 91 59