Thorn Reklambyrå AB

Thorn Reklambyrå tillsätter ny VD.

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 14:15 CEST

Dan Palmsten har lång erfarenhet av handel med livsmedel och dagligvaror med bland annat det egna varumärket Eden. Han har senaste 10 åren varit vd på Salico, som idag är marknadsledare på färdigskuren frukt och grönt. Företaget är leverantör till bland annat Jensens Böfhus och McDonalds restauranger.

- Dan Palmsten kommer framförallt att bidra med struktur, tempo och ledarskap. Han har varit reklamköpare under många år och vi ser tillsammans en potential att ytterligare stärka byråns affärsmannaskap och kundnytta, säger Bengt Thorn på Thorn Reklambyrå.

Med en ny vd frigörs byråns grundare Bengt Thorn, som ska förädla det kreativa arbetet och stärka kundkontakter och införsäljning.

- Vi har höga ambitioner med vår kommunikation och design och tittar hela tiden på möjligheter att stärka erbjudandet för våra kunder. Det är ett naturligt steg i byråns utveckling och gör att vi lyfter kvalitén ytterligare, berättar Bengt Thorn.

Thorn Reklambyrå är en av Helsingborgs ledande byråer. Nyligen värvades byrån till det internationella nätverket AMIN Worldwide.

För mer information vänligen kontakta:

Bengt Thorn, Creative Director
M  +46 708 17 26 10
bengt@thornreklambyra.se

Dan Palmsten, VD
M  +46 733 64 85 57

Thorn Reklambyrå är en fullservicebyrå i Helsingborg som ger företag och varumärken försprång på marknaden. Mer information om Thorn Reklambyrå finns på www.thornreklambyra.se