Universal Music Sweden

Those Dancing Days släpper nya albumet "Daydreams & Nightmares", supportar Robyn och Belle & Sebastian!

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 13:16 CET

Svenska kvintetten Those Dancing Days har haft ett hektiskt schema den senaste tiden - de hade turnépremiär i Stockholm på ett proppfullt Debaser Medis den19/2 och har sedan dess avverkat spelningar och promotion i England, Tyskland och Holland. Den 25/2 släpptes deras nya album "Daydreams & Nightmares" som fått mycket fina lovord i svensk och engelsk media

QMagazine - "Swedish girl band make feelgood soundtrack of 2011" .DN - Snygg indiedisco med r’n’b-färgningar

Bandet fortsätter turnera i Europa och USA till slutet av mars då det återvänder hem för att agera förband åt Robyn på hennes fyra utsålda Cirkus spelningar i Stockholm.

"Det känns helt fantastiskt kul att få vara förband åt Robyn - vi tycker hon är den absolut grymmaste förebilden - både som artist och människa - vi hade tänkt vara lediga de dagarna men när vi hörde att hon frågade oss då var det bara att säga - hell yes!" - säger trummisen Cissi Efraimsson.

Några dagar senare kommer bandet återigen ställa sig på Cirkus scen - denna gång för att supporta Belle & Sebastian vars sångare Stuart Murdoch spelade in en singel med TDDs sångerska Linnea Jönsson till sitt projekt "God Help The Girl" - "Vi blev inbjudna av Belle & Sebastian att spela på All Tomorrow's Parties festival i Somerset  innan jul och att nu bli tillfrågad om att öppna för dem på några av deras egna spelningar är en riktig ära - fyller Linnea Jönsson i.

Those Dancing Days pågående turné

28/2 Amsterdam, Bitterzoet