Thule Group

Thule Group stödjer RBU:s arbete med att underlätta ett aktivt liv för rörelsehindrade barn och ungdomar

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 08:00 CEST

Thule Group stödjer idag RBU:s (Riksförbundet för rörelsehindrade Barn och Ungdomar) arrangemang i samband med Lilla DN Galan på Norrbro i centrala Stockholm. Arrangemanget är en del i RBU:s satsning på Sportåret 2012 som sätter fokus på sport och hälsa för rörelsehindrade barn och ungdomar. Året går under mottot Active Life - Movement for all.

Thule Group, världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning säkert, praktiskt och med stil, är sedan 2011 en av RBU:s (Riksförbundet för rörelsehindrade Barn och Ungdomar) samarbetspartners. Ambitionen är att under en treårsperiod bidra både finansiellt och praktiskt till att stödja RBU:s viktiga arbete med att underlätta ett aktivt liv för rörelsehindrade barn och ungdomar.

- Thule Groups motto är Active life, Simplified. Vi är experter på att underlätta för människor att ta med sig sina saker, sin utrustning, för att kunna leva och utöva ett aktivt liv säger Fredrik Erlandsson, kommunikationsdirektör på Thule Group. Rörelsehindrade barn ungdomar är i detta sammanhang en grupp som har större behov och möter större utmaningar än de flesta andra. Detta är en grupp som vi verkligen vill underlätta för att kunna leva ett aktivt liv i vardagen såväl som på fritid och semester avslutar Fredrik.

I samband med dagens aktiviteter på Lilla DN-Galan på Norrbro, just utanför Slottet och Riksdagen i Stockholm, kommer RBU bland annat att arrangera el-hockey turneringar och prova-på tävling med sk. racerunning cyklar. Delar av AIK Hockeys elitlag är på plats för att utmana RBU:s spelare.

Välkommen att besöka arrangemanget!

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Erlandsson, Kommunikationsdirektör Thule Group
Telefon: 070-309 00 21, e-mail: fredrik.erlandsson@thule.com

Peter Asplund, Marknadsansvarig RBU
Telefon: 076-677 90 33, e-mail: peter.asplund@rbu.se

Om Thule Group
Thule Group är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified erbjuder Thule Group produkter inom fyra områden: Outdoor (cykel-, vattensports- och skidhållare, takboxar, multifunktionella barnvagnar m.m.), Bags (dator- och kameraväskor, ryggsäckar etc), Towing (dragkrokar och släp) samt Work Gear (steghållare, verktygslådor för professionella användare m.m.). Gruppen har cirka 3 100 anställda vid fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Försäljningen uppgick 2011 till 5,6 miljarder SEK.
Läs mer på www.thulegroup.com