Thule Group

Thule Group visar upp utökat utbud och bredd för sporthandeln på sommarens stora Outdoor-mässa i Friederichshafen

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2012 08:00 CEST

I samband med årets upplaga av mässan Outdoor i tyska Friederichshafen visar Thule Group upp nyheter inom Thules väskkollektion. Thule EnRoute Daypack Collection är en mindre ryggsäcksmodell som kommer i fyra olika modeller och lämpar sig för en dagstur, som skolväska eller för utflykten. I Thules monter finns också valda delar ur Thules sporttillbehör såväl som den multifunktionella barnvagnen Chariot.

Thule Group är världsledande på produkter inom sport och fritidsbranschen som gör det enkelt för människor att ta med sig och transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. På 2012 års upplaga av Outdoor-mässan i Friederichshafen visar Thule Group upp den nya väskkollektionen Thule EnRoute Daypack Collection. Väskan är en mindre ryggsäcksmodell, men som fortfarande har de Thule specifika funktionerna och designen som gör den optimal för ett aktivt liv. Som exempel behåller väskorna Thules Safe Zone för att kunna bära med sig sin dator och telefoner i skyddade utrymmen i väskan, samtidigt som stor vikt har lagts på design och komfort.

I montern finns också Chariots babyjoggers och cykelvagnar för den aktiva familjen. Såväl som den senaste nyheten inom vattensport Thule K-Guard, kajakhållaren som gör det både lättare och stöldsäkrare för dig att ta med din kajak när du reser.
Thule K-Guard har just blivit belönad med med Scandinavian Outdoor Award’s Jury’s Honorable Mention.

På årets Outdoormässa kommer Thule Group också presentera Thule Adventure Team, regerande världsmästare i Adventure Racing, en av världens snabbast växande sporter, och Freya Hoffmeister, kajakfantasten som precis avslutat första etappen av hennes utmanande resa, där hon ensam paddlar runt hela den sydamerikanska kontinenten.

Vi håller, tillsammans med den svenska kajaktillverkaren Point 65, en presskonferens med Freya Hoffmeisters där hon själv berättar om projektet och om hennes äventyr efter första etappen.

Även Thule Adventure Team finns på plats och kommer bland annat att delta i mässans ”Trail Running Parcours”, med start kl 11:00 på fredagen.

Besök vår monter 205 i hall B1
10:00 fredag 13 juli
Presskonferens med äventyraren Freya Hoffmeister och Point 65 i Thules monter

11:00 fredag 13 juli
Cykeltävlingen “Trail Running Parcours”, där Thule Adventure Team deltar

Om Thule Group
Thule Group är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified erbjuder Thule Group produkter inom fyra områden: Outdoor (cykel-, vattensports- och skidhållare, takboxar, multifunktionella barnvagnar m.m.), Bags (dator- och kameraväskor, ryggsäckar etc), Towing (dragkrokar och släp) samt Work Gear (steghållare, verktygslådor för professionella användare m.m.). Gruppen har cirka 3 100 anställda vid fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Försäljningen uppgick 2011 till 5,6 miljarder SEK.
Läs mer på www.thulegroup.com