Thule Group

Thule vinnare av EUROBIKE AWARD 2010

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 11:27 CEST

Malmö, Sverige, 2 september – Thule, världsledande på produkter som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning, tryggt, säkert och med stil, vann igår kväll första pris i utmärkelsen EUROBIKE AWARD 2010 inom kategorin ”tillbehör” för den nya cykelhållaren EuroWay G2.

Priset är eftertraktat av cykel- såväl som tillbehörstillverkare och baserar sig på följande kriterium: graden av innovation, materialanvändning, användbarhet och hållbarhet.
Juryn, bestående av flera namnkunniga designers, tillerkänner med utmärkelsen nu EuroWay G2’s cykelhållarens överlägsenhet i fråga om användbarhet och dess många avancerade funktioner.

Cykelhållaren EuroWay G2 kombinerar imponerande funktionalitet och intelligent design med maximal säkerhet. Den lättviktiga dragkroksmonterade transportlösningen integrerar nya funktioner, som inkluderar ergonomiska och universella kopplingssystem. Alldeles nya sk. pumpspännen gör det enkelt att fästa cykeln säkert och den fotmanövrerad tiltfunktionen möjliggör praktisk tillgång till bilens baklucka, även då cyklarna är fästa i hållaren.

Thules senaste utmärkelse i denna kategori fick företaget år 2007 då Thule vann en EUROBIKE utmärkelse för sin cykelhållare EuroClassic G5.

“Vi är mycket glada att motta EUROBIKE priset för vår EuroWay G2. Detta pris
bevisar att våra transportlösningar resonerar med konsumenterna samtidigt som  produkternas
kvalitet och kompatibilitet får ett globalt erkännade. Vi är stolta och ser framemot den fortlöpande framgång vi har sett med vår EuroWayG2”, säger Christian Ludwig, internationell produktchef för cykeltillbehör hos Thule.

Om Thule
Thule är världsledande på produkter som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning, tryggt, säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified, erbjuder Thule produkter inom fyra affärsområden: Carry Solution (datorväskor, kameraväskor, ryggsäckar m.m.), Vehicle Solutions (takräcken, cykelhållare, takboxar, snökedjor m.m.), Work Solutions (steghållare, verktygslådor m.m.) samt Towing Solutions (dragkrokar och släpvagnar). Thule-koncernen har cirka 3500 anställda vid mer än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor världen över. Försäljningen 2009 uppgick till 5,8 miljarder kronor. Mer information finns på www.thule.com.