Timefish AB

Ticket Rikskuponger erbjuder film till ”lunchare” genom företaget Timefish.

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 11:09 CET

För omedelbar publicering

Stockholm 2009-12-01

Ticket Rikskuponger erbjuder film till ”lunchare”.

Ticket Rikskuponger adderar nytt värde till dess användare genom att erbjuda film. Aktivitetens syfte är att skapa mervärde till Ticket Rikskupongers slutanvändare.

Ticket Rikskuponger har 6000 arbetsgivare med 170 000 dagliga användare utspritt på 12000 arbetsplatser. Måltidskuponger bidrar samtidigt till att 14 000 restauranger får kunder. Ticket Rikskuponger har en såld volym på cirka 2,8 miljarder SEK varje år, vilka tillfaller restaurangbranschen.

”- Hela aktiviteten syftar till att öka användarupplevelsen för våra 170 000 dagliga användare, säger Ulrika Westin, Marknadsdirektör Accor services. Genom Ticket Rikskuponger ser arbetsgivaren till att dess anställda får bra måltider och därmed energi, filmerbjudandet syftar mer till avkoppling vilket också är en viktig del till att få mer energi och nå välbefinnande.”

Ticket Rikskuponger är öronmärkta pengar som går till lunch åt alla medarbetare på arbetsplatsen och som kan subventioneras i valfri grad av arbetsgivaren. Det är ett bra exempel på god personalvård - i flera bemärkelser. Med Ticket Rikskuponger blir näring, återhämtning och gemenskap en del av arbetsdagen. Detta är nödvändigt för att vara effektiv och må bra en hel arbetsdag. Ticket Rikskuponger är matpengar som räcker hela månaden - en rättvis förmån som kan användas för arbetsmåltider, dygnet runt.

Filmerbjudandet möjliggörs genom företaget Timefish AB. Timefish hjälper företag att bredda sitt erbjudande genom befintliga kanaler. Timefish AB är ett idéföretag och arbetar med flera stora företag med stora kundportföljer. Mer information om bolaget finns via www.timefish.se

”- Vi är väldigt glada över att få arbeta med Ticket Rikskuponger vilka vi anser har en stor potential att bredda sitt erbjudande. Film är ett exempel av många på hur företag kan samarbeta med andra starka varumärken och på så sätt bredda sina erbjudanden, säger Karl Andersson vd för Timefish AB”

Kampanjen kommer att pågå året ut och erbjudandet är specifikt framtaget för Ticket Rikskupongers användare.

För mer information kontakta:

Ticket Rikskuponger

Ulrika Westin, Marknadsdirektör, tel. 08-681 81 58, e-post ulrika.westin@accor.com

Timefish AB

Karl Andersson, vd, mobil 0707-614 816, e-post karl.andersson@timefish.se