Always Crystal

Tid för kärlek och candleligth dinners

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 16:44 CEST

Sommaren är över för denna gång. Men vi kan lugnt konstatera att de mörka kvällarna har sina fördelar också. Tid för kärlek i lugn och ro på tu man hand. Två händer som möts över bordet i skenet av levande ljus och ett mustigt glas rödvin i glas av gnistrande kristall. För äkta kristall ska det vara. Särskilt när vi kan köpa kristallglas från Böhmen, Tjeckien till rimliga priser via trygg näthandel.

Sommaren kan ofta, trots semestrar och resor, vara en tämligen stressig period. Kanske inte stressigt arbete men det är många drömmar som ska infrias under några få sommarveckor. Hösten för med sig lugn och eftertänksamhet. Sommarförälskelsen kanske behöver tvåsamhet för att ta ny fart? Tid att satsa på kärleksmåltider med vackra dukningar och vackra kristallglas!

Vackra kristallglas med tidlös elegans tröttnar vi inte på. De är en ren njutning at ta fram, duka med och dricka ur. Nu kan vi köpa kristallglas till rimliga priser via trygg näthandel. Ur ett noga utvalt sortiment som direktimporteras från Böhmen i Tjeckien (kristallglasens ursprungsland) kan vi välja mellan åtta olika modeller till mycket rimliga priser på www.alwayescrystal.se.

- Konsumenter ska inte behöva betala upp till 300-400 kr för ett kristallglas, tycker ägarna och grundarna av Always Crystal, Gunnel Mannertoft och Ylva Ålenius. Vi tror det finns en längtan efter vackra glas och försäljningen har gått bra vilket tyder på att det inte bara är vi som tycker så.

- Kostar man på sig goda drycker ska de självklart drickas ur kristallglas.

För mer information kontakta gärna:

Ylva Ålenius 070-555 32 34 eller Gunnel Mannertoft 0708-30 51 15 eller besök www.alwayscrystal.se

Always Crystal är ett svensk företag som bildades 2010. Initiativtagare och grundare är Gunnel Mannertoft och Ylva Ålenius. Vår företagsidé är att sälja kristallglas till förmånliga priser.

Samtliga kristallglas är handslipade och ett flertal är även munblåsta. Kristallglasen kommer från omsorgsullt utvalda anrika glasbruk i Böhmen Tjeckien. Efter omsorgsfull research har vi valt ut ett sortiment av klassiska modeller som samtliga går att återbeställa om oturen skulle vara framme och ett glas går sönder.

Kristallprodukter från Böhmen, Tjeckien är kända över hela världen för sin exklusivitet.  Tack vare en anrik tradition, avancerad konstnärlig och teknisk kunskap erbjuder man ett rikt utbud av vacker kristall.