Slussen Building Services (Slussen.biz)

Tid för trettonde upplagan av Stora Inneklimatpriset

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2013 11:27 CEST

Stora Inneklimatpriset instiftades 2001 av Slussen Building Services i samarbete med Energi- och miljötekniska föreningen, Svensk Ventilation och Svenska Kyltekniska föreningen. Stora Inneklimatpriset syftar till att öka intresset för inneklimatteknik, stärka dess ställning och uppmärksamma teknik som främjar ett sunt inomhusklimat och energieffektiva byggnader.

Stora Inneklimatpriset tilldelas företag eller organisation inom inneklimat, energi och vvs, som utvecklat en betydelsefull produkt, tjänst eller metodik med goda möjligheter att komma till praktisk nytta. Produkten/tjänsten/metodiken skall vara innovativ, bidra till bra inomhusklimat och långsiktigt begränsad resursanvändning.

I Stora Inneklimatprisets jury ingår representanter för de tre branschorganisationerna samt ordföranden Lars Ekberg, docent i installationsteknik vid Chalmers samt ansvarig för affärsområde
Fastighetsföretag och industri vid CIT Energy Management AB.

Förslag skall vara Slussen Building Services tillhanda senast 31/1 2014 och prisutdelningen planeras till Nordbygg som arrangeras i Stockholm 1-4 april 2014.

Lämna förslag via länken!

Tidigare vinnare av Stora Inneklimatpriset:

Camfil AB (2012), Swegon AB (2011), Systemair AB/PQR Consult AB/Ing. Firman Gösta Schelin AB
(2010), Jeff Electronics AB (2009), ebm-papst AB (2008), Swegon AB
(2007), Munters AB (2006), Fläkt Woods (2005), SenseAir AB (2004),