PAN Vision AB

TIDIG AVSPARK PÅ SÄSONGEN…

Press Release   •   Oct 19, 2012 10:08 CEST

TIDIG AVSPARK PÅ SÄSONGEN…

Fullt spelbar, enspelar-läge i Beta version av Football Manager 2013 är nu tillgängligt via förhandsbokningskampanj

Stockholm, Sverige - 19:e oktober 2012

Med omedelbar verkan kan nu fans som förhandsbokat eller förköpt Football Manager 2013 från en av de deltagande återförsäljare få sina händer på en Beta version av spelet… två veckor innan det fulla spelet släpps den 2:a november.

“Vi hade en tanke om att den här förhandsbokningskampanjen skulle bli populär, men inget kunde förbereda oss för den våg av entusiasm som vi möttes av efter att vi utannonserade det i förra månaden,” säger Sports Interactives Studio Director Miles Jacobson. “Om du har förhandsbokat din kopia, då kan du börja spela Beta version redan nu – och om du inte gjort det än så finns det fortfarande tid då detta erbjudande kommer att vara giltigt fram till releasedagen.”

Enspelar-läget i Beta versionen av Football Manager 13 ger tillgång till det mesta av det kommande spelets funktioner inklusive det helt nya Football Manager Classic läget och det spännande spelläget Challenges (för mer information, gå till www.footballmanager.com/features). Detaljer och deltagande återförsäljare kan hittas på http://www.footballmanager.com/preorder.

Beta versionen kommer vara helt spelbar fram till måndagen den 5:e november, varav efter det datumet kommer spelet att sluta fungera. Hursomhelst kommer spelaren kunna fortsätta deras karriär utan avbrott då Beta versionen kommer vara fullt kompatibel med det slutgiltiga spelet så inget av spelarens framsteg under för-release perioden kommer att gå förlorat.

Football Manager 2013 ges ut av SEGA till Windows PC och Mac den 2:a november 2012. Mer information om spelets nya och förbättrade funktioner kan hittas i en serie videobloggar på den officiella hemsidan, www.footballmanager.com.

- SLUT -

För mer information, var god kontakta: Wai Kei Fung, kei@panvision.com, +46 (0)705 66 06 74

About Sports Interactive Ltd.:

Sports Interactive (SI) is the world’s leading developer of football management simulations through its Football Manager series of games. Founded in 1994 and based in the Old Street area of London, SI has a full-time staff of 70 and employs the services of more than 1,000 part-time researchers across the globe, alongside more than 100 off-site beta testers. The company’s games have enjoyed an unparalleled history of commercial and critical success, with 10 of its creations among the UK's Top 20 fastest-selling PC games of all time, and five in the UK’s top 20 best-selling PC games of all time. Sports Interactive became a wholly owned subsidiary of SEGA in 2006. Further information on the company and its games is available from the SI website, www.sigames.com.

About SEGA® Europe Ltd.:

SEGA® Europe Ltd. is the European Distribution arm of Tokyo, Japan-based SEGA® Corporation, and a worldwide leader in interactive entertainment both inside and outside the home. The company develops and distributes interactive entertainment software products for a variety of hardware platforms including Windows PC, wireless devices, and those manufactured by Nintendo, Microsoft and Sony Computer Entertainment Europe. SEGA Europe’s web site is located at www.sega.com.

Om PAN Vision

PAN Vision är ett av de ledande bolagen inom hemunderhållning i Norden och i de baltiska länderna. Bolaget ger ut och distribuerar spel och film samt hårdvaruenheter, har 100 anställda, kontor i alla nordiska och baltiska länder och huvudkontor i Stockholm.