MobileTail

TIDIGARE MOBILSÄLJARE TRÖTTNADE PÅ FULSÄLJET – UTMANAR NU MOBILBRANSCHEN!

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 06:45 CET

Malmöbaserade entreprenören Jacob Lönroth, med bakgrund inom telekombranschen, lanserar MobileTail, Sveriges enda oberoende prisjämförelsesajt som omfattar samtliga mobiltelefoner och abonnemang.

”MobileTail kommer att vända upp och ned på branschen, med hjälp av den nya tjänsten får kunden för första gången bättre koll än säljaren” säger Jacob Lönroth, entreprenören bakom MobileTail.

Mobiltelefonimarknaden är komplex, i dagsläget finns tusentals kombinationer och valmöjligheter för privatkunder. Antalet abonnemang ökar ständigt och nya mobiler lanseras i en strid ström. Existerande prisjämförelsetjänster har fram till idag byggts till största del på listor och har alltid haft ett begränsat utbud av mobiltelefoner till skillnad från MobileTail.

MobileTail förenklar och ger kunden total koll

MobileTail guidar kunden genom valprocessen genom att låta användarna besvara fem enkla frågor om sitt mobilbeteende, utifrån dessa svar får konsumenten en oberoende prisöversikt på bara två minuter. Därefter presenteras de bästa abonnemangen baserat på individuellt användande och utifrån just den mobiltelefon du är intresserad av.

Tre tips från Jacob som hjälper dig att välja rätt mobilabonnemang

1. Ta hjälp av dina senaste fakturor. De flesta operatörer erbjuder dig som kund att skriva ut din senaste faktura genom att logga in på din operatörs ”Mina sidor”.  Fakturorna ger en bild över vilka mobila tjänster du använder mest, exempelvis sms, mobilsurf eller vanliga telefonsamtal.

2. Utgå inte enbart från abonnemanget. Operatörernas mobilpriser kan skilja sig avsevärt från varandra. Det som vid första anblicken framstår som marknadens ”billigaste abonnemang” kan bli det dyraste totalt sett när du valt till den mobiltelefon du helst vill ha. Därför är det en bra idé att först välja mobiltelefonen och sedan välja abonnemang utifrån ditt användande. Första årets totalkostnad inklusive mobilpris och användande är en bra siffra att utgå från i din jämförelse.

3. Stirra dig inte blind på minutpriset. Minutpriset är den parameter som är lättast att jämföra när du väljer abonnemang. Men om du enbart utgår från ett lågt minutpris och inte tar hänsyn till startkostnad för samtal eller kostnaden för datatrafik samt sms kan ditt nya abonnemang bli en olönsam affär.

För mer information om MobileTail, kontakta Jacob Lönroth, VD och grundare:

jacob@mobiletail.se, 0735- 317 317, www.mobiletail.se

MobileTail lanserade våren 2010 en nischad prisjämförelse för telekom där besökare enkelt kan jämföra priser på mobilt bredband, kontant mobilt bredband samt bärbara datorer med mobilt bredband. Nu är det möjligt att enkelt jämföra priser och villkor även på mobiltelefoner och mobilabonnemang. Vår målsättning är att göra valet av mobiler och abonnemang så enkelt och smidigt som möjligt och att alla konsumenter ska kunna hitta en mobiltelefonilösning som verkligen matchar deras behov.