Tidningskungen

Tidningar, en allt populärare julklapp!

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 09:03 CET

Så många som 42% av svenskarna upplever julen som en stressig period. Tiden räcker inte alltid till. Hos Tidningskungen.se ökar intresset för att ge bort en prenumeration i julklapp markant varje år. Julen 2007 såldes de 35 000 prenumerationer, 2008 sålde man ca 50 000 och i år räknar man med att få sålt ca 70 000.

Förra året förmedlade Tidningskungen.se totalt över året 171 000 prenumerationer, detta inkluderar då prenumerationer och julklappsprenumerationer. Målet för i år, 2009, är att förmedla 250 000 prenumerationer, och det ser ljust ut.

– Det är en uppåtgående trend som vi och de ledande tidningsförlagen har märkt och hängt på. Vi tror att bland annat det ökade intresset beror på tidsbrist hos konsumenten, och det är enkelt att beställa en prenumeration på nätet säger Johan Sundström, VD för Tidningskungen.se.

Julstressen blir vanligare och vill man lösa julklappsproblemet enkelt kan en prenumeration vara svaret. Det finns tidningar för alla och många unnar sig inte vardagslyxen med prenumerationer. Vem vet, en prenumeration blir kanske årets julklapp 2010?

Tidningskungen.se är en svensk prenumerationssajt. Affärsidén är att samla alla tidningar på ett och samma ställe så att konsumenten kan jämföra tidningar och få bästa prenumerationspris. Tidningskungen.se drivs av Mediafy Magazines AB som ingår i koncernen Medieutveckling Sverige AB. Företaget har varit verksamt sedan 2001 och har idag 13 anställda. 2008 omsattes 41 miljoner kronor i bolaget.