Jajja Media Group

Tidningen Jajja Magazine relanseras som nyhetsbrev

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2007 15:21 CEST

I dagarna relanseras den populära gratistidningen om sökmarknadsföring, Jajja Magazine, som digitalt
nyhetsbrev.

Nyhetsbrevet skall hålla koll på utvecklingen inom sökmarknadsföring ei synnerhet och internetmarknadsföring i allmänhet. Redaktör är journalisten och författaren Urban Lindstedt som
bevakat Internet- och sökmarknadsföring sedan 2001. Han har bland annat skrivit boken
Sökmotormarknadsföring tillsammans med Christer Pettersson, onlinechef på Eniro. Urban driver
sedan något år även bloggen Uppkopplat.se.

– Företaget Jajja Communications är utgivare, men tanken är att detta ska vara en fristående produkt
där fokus är de mest intressanta nyheterna för dig som vill utnyttja webben för att nå ut till kunderna,
säger Urban Lindstedt.

– Den här marknaden växer så det knakar och då är naturligtvis även intresset stort för branschnyheter
och information fortsätter Urban.

Jajja Magazine kommer att skickas ut var fjortonde dag till alla som är intresserade och kommer även
ligga som en onlinetidning på nätet.

Läs Jajja Magazine online och registrera dig för nyhetsbrevet på http://magazine.jajja.com

För mer information

Urban Lindstedt, Redaktör Jajja Magazine, 0708-97 84 76, urban.lindstedt@jajja.com, magazine.jajja.com

Mattias Kellquist, VD Jajja Communications, 070-716 69 33, mattias.kellquist@jajja.com, www.jajja.com

Om Jajja Communications

Jajja Communications erbjuder sökmotormarknadsföring och är en av Nordens största SEO:er, sökoptimeringsföretag. Jajja hjälper företag att synas bättre i både den organiska träfflistan på sökmotorerna såväl som med sponsrade länkar. Resultatet av kundkampanjer mäts löpande med egenutvecklad teknik. Jajja hjälper såväl lokala småföretag som några av världens största internationella koncerner med att synas i sökmotorer som Google, MSN, Eniro och Yahoo.

Ett stort nätverk av agenter är knutna till företaget; webbyråer, reklambyråer, mediebyråer,
internetkonsulter och webbhotell marknadsför aktivt våra produkter. Vi erbjuder bland annat Nordens
mest sålda produkt för sökmotoroptimering. För din trygghet är Jajja reviderade av den oberoende parten
Tidningsstatistik som granskar och reviderar vår statistik, rapportering och kundpolicy i syfte att
säkerställa kvalitet, säkerhet och kundtrygghet.

Jajja är partner med Eniro som säljer våra produkter till sina kunder över hela Sverige. Vår vision är att
Jajja ska vara bäst i Norden på sök. Vi levererar årligen fler än 20 miljoner besökare till våra kunder.