Tidningskungen

Tidningskungen.se och Mecenat i nytt samarbete – Stärker erbjudandet mot Sveriges studenter

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 12:09 CET

Tidningskungen.se ingår samarbete med Mecenat och kommer nu att ta hand om Mecenats alla tidningskampanjer till landets studenter. Målet är att kunna erbjuda studenterna en större variation av titlar och bättre studenterbjudanden än tidigare.

Mecenat AB skickar varje år ut Mecenatkortet och CSN-kortet till Sveriges studenter, och når en miljon ungdomar från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola.

Tidningserbjudanden är mycket populära bland de 600 000 studenter som prenumererar på vårt medlemsbrev. Genom ett nära samarbete med Tidningskungen.se kan de nu få ännu bättre studenterbjudanden. I vår medlemsdatabas kan vi segmentera på bland annat ålder, kön och intresseområden och därmed erbjuda tidningar och premier med hög precision, säger Måns Thuresson, marknadschef på Mecenat AB.

Tidningskungen.se gör idag 45 mejlutskick per år där olika erbjudanden presenteras, något som hittills varit effektivt och genererat många nya prenumeranter åt förlagen. Med ett tillskott av Mecenats 600 000 studenter kommer Tidningskungen.se nu att nå över 900 000 potentiella kunder vid varje utskick.

Det här är ett samarbete som gynnar båda parter. Mecenats alla studenter får unika erbjudanden och fler titlar att välja på genom oss, medan vi får möjlighet att nå en mycket intressant målgrupp med våra utskick, säger Johan Sundström, vd Tidningskungen.

Tidningskungen.se är en svensk prenumerationssajt. Affärsidén är att samla alla tidningar på ett och samma ställe så att konsumenten kan jämföra tidningar och få bästa prenumerationspris. Tidningskungen.se drivs av Mediafy Magazines AB som ingår i koncernen Medieutveckling Sverige AB. Företaget har varit verksamt sedan 2001 och har idag 13 anställda. 2008 omsattes 41 miljoner kronor i bolaget.