Tidningskungen

Tidningskungen.se sponsrar vinnarlaget föredetta LRF Media!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 13:14 CET

Snart sätter Reklamserien igång igen och fortlöper ända in i Juni. Succélaget, tidigare LRF Media och Slitz, har inför säsongen fått en ny sponsor i form av Tidningskungen.se. Några utav deltagarlagen i Reklamserien är Dagens Nyheter, TV4 och Aftonbladet och Tidningskungen.se förstås.

Serien som funnits sedan 1957 har i dag utvecklats till en prestigefylld kamp mellan några av Sveriges största mediehus.

- Även fast jag inte har spelat så mycket fotboll själv så vet jag vad Reklamserien betyder i branschen. Så det ska såklart bli kul att få vara delaktig då det är många av tidningar och andra samarbetspartners som är med och spelar säger Johan Sundström, VD Tidningskungen.se.

Reklamserien startade som en rolig grej med syfte att spela fotboll och ha roligt. Under åren har evenemanget utvecklats till en mer allvarsam lek. Men många av lagen tränar inte innan sina matcher utan ser det som en rolig sammankomst när det väl bjuds till match. Alla företag inom mediebranschen är välkomna att ansöka om medverkan och bidra med ett eget lag. Lagledare för Tidningskungen.se, Klaus Bengtsson, säger att han är väldigt nöjd med det nystartade samarbetet.

Intresset för serien har varit stort i år, hela åtta nya gäng visade sitt intresse, men bara två blev välkomnade. Platserna räckte inte till.

För mer info: Johan Sundström, vd Tidningskungen, 08-652 44 51, mobil 0701-81 90 50.

Tidningskungen.se är en svensk prenumerationssajt. Affärsidén är att samla alla tidningar på ett och samma ställe så att konsumenten kan jämföra tidningar och få bästa prenumerationspris. Tidningskungen.se drivs av Mediafy Magazines AB som ingår i koncernen Medieutveckling Sverige AB. Företaget har varit verksamt sedan 2001 och har idag 13 anställda. 2008 omsattes 41 miljoner kronor i bolaget.