Tieto Sweden AB

TietoEnator och MyTravel teckar avtal om drift av bokningssystem

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2004 11:05 CEST

TietoEnator Abp Meddelande 6.7.2004 Kl 12.00

TietoEnator och resekoncernen MyTravel har signerat ett treårsavtal som omfattar support och drift av MyTravels bokningssystem. Systemet körs i en så kallad NonStop miljö. Vidare ingår i avtalet dessutom drift av test- och utvecklingsmiljön. Avtalet har ett totalt ordervärde på cirka 39 miljoner kronor.

"Efter mer än 10 år byter vi ny outsourcingpartner och ser fram emot TietoEnator som ny professionell nordisk samarbetspartner", säger Margaretha Bremar, Director of IT på MyTravel Northern Europe.

"Avtalet med MyTravel förstärker TietoEnators position som en ledande leverantör av driftstjänster till resebranschen i Sverige", kommenterar Lars Johansson på TietoEnator.

För ytterligare information, kontakta:
Lars Johansson, Customer Manager, TietoEnator Processing & Network, tel. 08 749 80 97
Margaretha Bremar, Director of IT, MyTravel, tel. 08 555 13200

TietoEnator är en av de ledande arkitekterna bakom uppbyggnaden av ett effektivare informationssamhälle och dessutom Nordens största företag inom IT-tjänster. TietoEnator fokuserar på konsulttjänster, utveckling samt drift och förvaltning av kundernas verksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och kompetens inom den senaste IT-utvecklingen. TietoEnator har närmare14 000 experter i över 20 länder.
www.tietoenator.com

MyTravel är ett semestervaruhus, där bland andra Ving, Always och Globetrotter ingår. I MyTravel Northern Europe, som omfattar Sverige, Norge, Danmark, Finland och Holland, arbetar 3000 personer. MyTravel producerar och säljer resor och bedriver flyg- och hotellverksamhet. 1,5 miljoner människor reser med oss varje år. Läs mer på www.mytravel.se

TIETOENATOR ABP