Tieto Sweden AB

TietoEnator säljer HR-system till Spendrups

Pressmeddelande   •  Okt 01, 2003 10:42 CEST

Spendrups väljer det webb-baserade HR-systemet Persona HR från TietoEnator. Den nya lösningen är ett led i att säkerställa personalförsörjningen såväl internt som externt och omfattar bland annat stöd för hantering av person- och kompetensuppgifter, samt resehantering.
- Den nya HR-lösningen ger oss möjligheter att få ut hanteringen av många HR-frågor till personalen och cheferna där behoven verkligen uppstår. Vårt mål är att vi med verktygets hjälp skall kunna planera personalbehoven på ett mer proaktivt sätt och därmed underlätta den interna rörligheten säger Håkan Ersman, personaldirektör på Spendrups.

HR-stödet är en av de centrala delarna i TietoEnator Resource Managements personalsystemskoncept, Persona. Detta täcker även in bland annat lön, medarbetarportaler, tid och bemanning. Spendrups är ett av många företag som i år har valt att satsa på IT-lösningar inom HR-området från TietoEnator, cirka 25 procent av alla arbetstagare i Sverige får till exempel sin lön via TietoEnators system. Ser man på Norden som helhet, är motsvarande siffra över 30 procent.

TietoEnator Resource Management är den ledande leverantören i Norden av affärslösningar för hantering av ekonomi och personal. Lösningarna baseras på mångårig erfarenhet, kvalificerade tjänster och standardsystem. De skapar förutsättningar för såväl löpande inrapportering som uppföljning och analys, oavsett var i organisationen användaren finns. Genom utbytbara komponenter kan varje kund växa in i sin lösning och anpassa systemen efter sina affärsprocesser.

För ytterligare information, kontakta:
Lasse Wastesson, General Manager HRM Sales & Services, TietoEnator Resource Management AB, 08-749 81 45, lasse.wastesson@tietoenator.com

Tomas Bergman, Marknadsdirektör, TietoEnator Resource Management AB, 018-18 44 38, tomas.bergmanietoenator.com

Håkan Ersman, Personaldirektör Spendrups, 08-672 77 44, hakan.ersman@spendrups.se

Du kan också gå in på www.rm.tietoenator.com , eller kontakta oss via rm.se@tietoenator.com.

TietoEnator är en av de ledande arkitekterna bakom uppbyggnaden av ett effektivare informationssamhälle och dessutom Nordens största företag inom IT-tjänster. TietoEnator fokuserar på konsulttjänster, utveckling samt drift och förvaltning av kundernas verksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och kompetens inom den senaste IT-utvecklingen. TietoEnator har närmare13 000 experter i över 20 länder. www.tietoenator.com

Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Spendrups är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Spendrups varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Jaffa m.fl. Spendrups är ett svenskt familjeägt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Spendrups har idag 1100 anställda och omsätter 1,8 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se