Tieto Sweden AB

TietoEnators delårsrapport 2/2003, 18 juli

Pressmeddelande   •  Jul 15, 2003 12:07 CEST

TietoEnators delårsrapport för andra kvartalet 2003, 1 januari till 30 juni, offentliggörs fredagen den 18 juli 2003 klockan 07.00 (CET). En presskonferens för analytiker och media arrangeras i Helsingfors klockan 9.00 (lokal tid). Plats: Finlandia-huset, Aurorasalen, Mannerheimvägen 13 e, 00100 Helsingfors.

Konferensen hålls på engelska och leds av koncernchef Matti Lehti, vice koncernchef Åke Plyhm, finans- och ekonomidirektör Tuija Soanjärvi, IR-chef Päivi Lindqvist, samt informationsdirektör Eric Österberg. För anmälan, vänligen kontakta Anne Sämpi, anne.sampi@tietoenator.com, tel. +358 9 862 62502.

Presskonferensen direktsänds på Internet via TietoEnators hemsida, www.tietoenator.com Under konferensen kommer det också att vara möjligt att ställa frågor direkt via web. En on-demand video kommer att finnas tillgänglig efter konferensen.

En telefonkonferens anordnas klockan 15.00 (CET). Medverkande från TietoEnator är koncernchef Matti Lehti, vice koncernchef Åke Plyhm, finans- och ekonomidirektör Tuija Soanjärvi, IR-chef Päivi Lindqvist, samt informationsdirektör Eric Österberg. För att deltaga i konferensen, vänligen ring +44 20 7162 0181, kod: 'TietoEnator', cirka tio minuter före start.

En inspelning av konferensen finns tillgänglig på telefonnummer +44 20 8288 4459, kod: 183962, fram till 25.7.2003. Från och med 21.7.2003 finns även en ljudfil med en inspelning av konferensen tillgänglig på www.tietoenator.com.

Delårsrapporten offentliggörs via ett pressmeddelande som distribueras på engelska, svenska och finska. Rapporten publiceras också i sin helhet på TietoEnators hemsida, http://www.tietoenator.com.

Eric Österberg, informationsdirektör
08-632 14 26 eric.osterberg@tietoenator.com