Tieto Sweden AB

TietoEnators tredje kvartal 2005, den 19 oktober

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2005 13:00 CEST

TietoEnator Abp börsanmälan 4.10.2005 kl 13.30 EET

TietoEnators tredje kvartalsrapport för år 2005, 1 januari till 30 september, offentliggörs onsdagen den 19 oktober 2005 klockan 07.00 (CET).

En presskonferens för analytiker och media arrangeras i Stockholm klockan 9.00 lokal tid (10.00 EET). Plats: Nordic Sea Hotel, Vasaplan, kabinett Oceanen.

Konferensen hålls på engelska och leds av koncernchef Matti Lehti, vice koncernchef Åke Plyhm, CFO Timo Salmela, samt SVP Investor Relations and Financial Communication Päivi Lindqvist. För anmälan, vänligen kontakta Therese Edehorn, therese.edehorn@tietoenator.com, +46 (0)8 632 1411.

Presskonferensen direktsänds på Internet via TietoEnators hemsida, www.tietoenator.com/presentations. Under konferensen kommer det också att vara möjligt att ställa frågor direkt via webben. En "on-demand" video kommer att finnas tillgänglig efter konferensen.

En telefonkonferens anordnas klockan 15.00 (CET). Medverkande från TietoEnator är koncernchef Matti Lehti, vice koncernchef Åke Plyhm, CFO Timo Salmela samt SVP IR and Financial Communication Päivi Lindqvist. För att delta i konferensen, vänligen ring +44 20 7365 8426, kod: 'TietoEnator', cirka tio minuter före start. Det går också bra att följa konferensen i direktsändning via TietoEnators hemsida, www.tietoenator.com/presentations. En inspelning av konferensen publiceras senare på dagen på TietoEnators hemsida och kommer också att finnas tillgänglig på telefonnummer +44 20 7365 8427,
kod 7743 2176, fram till den 27 oktober 2005.

TietoEnator distribuerar sin finansiella information på engelska, svenska och finska. Rapporterna publiceras också i sin helhet på TietoEnators hemsida, http://www.tietoenator.com.

För ytterligare information, kontakta:
Marja Kortesalo, IR-assistant, Investor Relations and Financial Communication, TietoEnator,
tel. +358 9 862 63122, +358 40 527 4090, marja.kortesalo@tietoenator.com.

TIETOENATOR ABP

DISTRIBUTION