Tifosi.se

Tifosi växlar upp!

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2019 08:15 CEST

Transferfönstret närmar sig sitt slut. Under hela sommaren har vi arbetat hårt för att få in den personen som vi har identifierat som nyckeln framåt i vårt lagbygge. Efter en nervös väntan så kommer det signerade dokumentet på e-posten. Felicia Wingfors är klar. Hon blir den första anställda i Tifosi.

Felicia är uppvuxen i Sollebrunn och med Sollebrunns AIK som moderklubb så är hon redan en engagerad röst i föreningslivet. Efter en sejour i Spanien där hon var med och byggde upp ett mäklarkontor är hon nu hemma igen. Fredrik Olsson som varit med och grundat Tifosi är jätteglad:

-När vi fick reda på att Felicia flyttat hem ifrån Spanien och letade nytt arbete så visste vi redan då att det var henne vi ville ha. Efter våra möten och telefonsamtal är vi övertygade att det är runt henne vi vill bygga vårt framtida lag. Vi letade efter en lokal förmåga med driv och fötterna i föreningsmyllan och det har vi fått.

Felicia kommer att bli kundansvarig och se till att Tifosis växande kundskara får en bra service och snabba leveranser. Hon började redan den 12 augusti och håller just nu på att lär sig Tifosis digitala tjänst och våra varumärken och är inom kort redo att ta sig an våra befintliga kunder.

-Felicia är som klippt och skuren för rollen. Hon kommer möta våra kunder med ett leende och med en hög ambitionsnivå så kommer hon att se till att vi blir ännu bättre. Vårt fokus är fortsatt på vår digitala lösning och snabba leveranser och den här rekryteringen belyser det.

I och med att Felica börjar på Tifosi är det en cirkel som sluts. Tifosi är framtaget av anrika Lundgrens i Gräfsnäs och det är ett företag med mycket historik i form av människor som varit med och byggt upp företaget. En av dem var Curt Wingfors. Ytterligare en gedigen föreningsmänniska som dessutom var en hejare på att köra lastbil. Han körde ofta varor åt Lundgrens såsom tombolor och kalender hela vägen till Skåne i söder och Sandviken i norr. Som ni förstår av efternamnet så är det Felicias farfar vi pratar om. Felicia ser fram emot att slut cirkeln och vara med och utveckla Tifosi framåt:

-Det här känns så bra och roligt. Det gjorde det redan efter första mötet med Fredrik och bättre har det blivit efter första dagarna på plats. Att få vara en del av ett företag som på ett genuint sätt bryr sig om människor, både kunder och personal, från hjärtat är för mig det viktigaste, och det har jag fått bevis på flera gånger här, redan. Att få kombinera detta arbetsklimat med att underlätta och jobba för, men framförallt med, föreningar i alla dess former samt ett tätt samarbete med leverantörer så ska detta inte bli annat än toppen.

TIfosi.se är komplett kläd- och utrustningsleverantör till föreningar och korplag. Med en smart digital plattform i grunden som förenklar för föreningarna att lägga beställningar fokuserar Tifosi hårt på korta leveranstider. Tifosi är framtaget av föreningsleverantören Lundgrens i Gräfsnäs, tjänstedesignbyrån Äventyret och fd landslagsspelaren Johan Elmander.