Tigran Technologies AB

Tigran: Kvartalsredogörelse Q1 2012

Pressmeddelande  •  2012-05-07 15:52 CEST

Tigran Technologies AB (publ) presenterar i dag sin kvartalsredogörelse för första kvartalet 2012.

Bilaga: Kvartalsredogörelse Q1 2012

För mer information, vänligen kontakta Arve Nilsson, tf VD Tigran Technologies AB:
T: +45 40 35 82 65, +46 768 67 15 12
E: a.nilsson@tigran.se
W: www.tigran.se

Om Tigran Technologies AB
Tigran Technologies AB (publ) är ett dentalt försäljnings- och utvecklingsbolag med bas i Sverige. Tigran erbjuder ett system för benuppbyggnad och implantatstabilisering i munnen. Teknologin bygger på porösa titankorn som fungerar som klätterställning för kroppens benceller i processen att återbygga käkben för att på så sätt kunna fästa och stabilisera implantatskruvar och förhindra ytterligare nedbrytning av käkbenet.

Tigran utvecklar även instrument för en optimerad behandling och ökad patientkomfort i samband med
dental benåterbyggnad. Tigran driver ett omfattande kliniskt utvecklingsarbete och har ett antal publicerade, insända och pågående experimentella och kliniska studier. Företagets produkter, metoder och teknologi täcks av en omfattande patentportfölj. Produkterna är CE-märkta. Tigrans produkter säljs via utvalda distributörer och i egen regi. ”Tigran” är ett av Tigran Technologies AB registrerat varumärke.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom