Nosmoke.se

Tillåta nikotin i E-cigaretter?

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2012 19:20 CEST

I Sverige lagförs inte elektroniska cigaretter. Men filtren, som innehåller oljan som förångas, är reglerad av staten. Konsumtionsvaror som cigaretter och snus går under tobakslagen, som säger att det är okej att sälja med nikotin då produkten innehåller delar av tobaksplantan. Oljan till e-cigaretter innehåller dock rent nikotin, som idag är förbjudet att sälja i Sverige.

Vi på Nosmoke tycker att det är dags att släppa på tyglarna för e-cigaretter och dess framtid. Vi hoppas att man inom några år ska kunna se e-cigaretter med olika nikotinhalter på apotek och framme i kassan på Ica. Därför valde vi förra veckan börja jobba mot det. Första steget var att skicka in tester som gjorts av våra leverantörer och diverese dokument som bekräftar att produkterna är testade på korrekt sätt.

Vi tror inte att det kommer gå igenom på ett bra tag. Det vore för bra för att vara sant. Vi anser att en liberal syn på e-cigaretter hade kunnat rädda liv och förbättra livskvaliteten för tusentals människor i Sverige. Bara i Sverige räknas man med att 500 personer per år dör i andrahandsrökning. De siffrorna hade eliminerats om många rökare övergick till elektroniska cigaretter.

Vi hoppas att vi kan göra skillnad. Det är fortfarande väldigt många där ute som inte vet vad en E-cigarett är för något och det är dags att ändra på det. Tekniken går framåt och det är bara en tidsfråga innan e-cigaretter är en produkt alla känner igen, för det är en bra produkt. Tyvärr anses den av flera myndigheter och företag vara en "skum" produkt, vilket försvårar vårt arbete. Men vi tänker inte ge upp.

Följ oss på http://www.nosmoke.se för att bli uppdaterad om vad som händer!

Nosmoke erbjuder elektroniska cigaretter av hög kvalitet till låga priser. Vi lägger stor vikt på vår kundservice och satsar stenhårt på att nå 100% nöjda kunder. Genom ärlighet och god kundkontakt tror vi att vi kan bli stört i Sverige.