IFK Kungälv Bandy

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 14:21 CET

Kungälv, den 18 November 2011

Pelle Fosshags Tillberga gästar Skarpe Nord

På söndag den 20 november kl 13.15 gästar Tillberga IFK Kungälv på Skarpe Nord i en 4-poängsmatch.

Kungälv behöver vinna för att haka på slutspelståget och Tillberga behöver vinna för att inte halka efter. Laget parkerar på en 12:e plats med 3 poäng och Kungälv befinner sig på 8:e plats på 5 poäng. Jämt så det förslår och alla slår alla i årets elitserie.

Senast att skrälla var just Tillberga som hemma i ABB arena vände ett tvåmålsunderläge mot Bollnäs till vinst med 4-3. Bollnäs som senare under veckan tog revansch genom att besegra just Kungälv med klara 7-2 hemma på Sävstaås. Tillberga fick dock stortorsk med 10-3 mot Sandviken i matchen efter Bollnäs och borde väl kommit ner på jorden igen.

Kamp blir det och Tillberga är ingen lätt match när de spelar som bäst men hemma på Skarpe Nord är Kungälv svårslaget. I kungälvslägret är humöret på topp trots senaste förlusten mot Bollnäs och laget ser fram emot söndagens batalj och dess möjlighet att dra ifrån bottenskiktet i tabellen.

STEFAN ÅHMAN
Information och media-ansvarig