Fabset

Tillräckligt chic för ”Veckans Garderob”?

Pressmeddelande  •  2009-11-16 11:37 CET

Tillräckligt chic för "Veckans Garderob"?

Fabset.com samarbetar nu med tidningen CHICs modechef Hulda Andersson som en gång i veckan kommer att utse en medlems garderob som är något utöver det vanliga. Modesajten Fabset.com har vuxit kraftigt under hösten och intresset är stort att titta in i både kända och okända personers garderober. Veckans Garderob är ett erkännande och ger medlemmarna möjligheten att bli hyllad av ett modeproffs!

Fabset.com är modesajten som bjuder in tjejer och killar att titta runt i varandras garderober. Det är enkelt att ladda upp bilder på sina egna plagg och smidigt att klicka sig in i någon annans garderob och låta sig inspireras inför helgens fest, eller den viktiga jobbintervjun.

Modechefen Hulda Andersson på CHIC har många års erfarenhet från branschen och vet vad som är "hot or not". Förutom att personen som får utmärkelsen Veckans Garderob ska ha en "Fabulous garderob", bedömer Hulda hur kreativa och snygga bilderna är, hur personlig garderoben är, hur intressanta kommentarer garderoben har fått och antal personer som följer garderoben.

- Det ska bli spännande att få se vad folk har i sina garderober och vilka plagg man väljer att visa. En virtuell Walk in Closet som ger alla nyfikna chansen att ta reda på vad grannen har i garderoben och vad plagget är köpt, säger Hulda Andersson, modechef på CHIC.

Fabset.com har flera "kända" garderober. Frida Fahrman, Charlotta Flinkenberg och Ebba von Sydow är några som valt att bli medlemmar. Men initiativet med Veckans Garderob handlar inte om de kända garderoberna. Det handlar om att Fabset.com vill belysa garderober upplagda av vem som helst.

- Kändisar är viktiga trendsetters för mode i dagens samhälle. Att få tjuvkika i deras garderober fungerar som betydelsefull inspiration för många modeintresserade. Extra glad blir man när man inser att jag faktiskt kan köpa samma plagg! Det är lite den känslan vi vill fånga. Också då garderoben inte tillhör en kändis. Inspirera mera! Säger Lena Bolin en av grundarna av sajten.

Fabset.com har varit uppe sedan årsskiftet och växer stadigt i antalet besökare och medlemmar. Vinnarna av Veckans Garderob kommer att presenteras varje måndag på Fabset.com och bland nyheterna på CHICs webbplats.

Läs mer:http://www.fabset.com/garderober/veckans

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lena Bolin: lena@fabset.com alt. 0708-990012

Hulda Andersson: hulda.andersson@chic.aller.se

Fabset.com är modesajten som bjuder in tjejer och killar runt om i landet att titta runt i varandras garderober. Det är enkelt att ladda upp bilder på sina egna plagg och smidigt att klicka sig in i någon annans garderob och låta sig inspireras. Tillsammans med plagg från olika garderober visar Fabset även liknande plagg som finns att köpa i online-butiker.

Fabset.com har varit uppe sedan årsskiftet och växer stadigt i antalet besökare och medlemmar. Fabset har sammarbeten med bl.a. Frida Fahrmans sajt Vi Modebloggare och tidningen CHIC där modechef Hulda Andersson väljer ut Veckans Garderob på Fabset varje vecka.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom