MaskinExpo Sweden AB

Tiltrotatorn ST4 från SMP – ett nytillskott för minigrävare

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2019 21:51 CEST

SMP utökar sitt redan omfattande sortiment av tiltrotatorer. Det sker med en liten modell, speciellt framtagen för mingrävare på två till fyra ton. Nytilskottet är en av flera nyheter, som företaget lanserar på årets MaskinExpo, som hålls på STOXA den 23–25 maj.

ST4 svarar mot en stor efterfrågan från bland annat landskapsplanerande företag. Med sin storlek avrundar den nya tiltrotatorn produktsortimentet under ST6. Modellen medger konstant rotation och tiltar 40 grader i alla riktningar.

I sin helhet omfattas nu SMP Parts utbud av tiltrotatorer med åtta modeller för maskiner från 2 till 30 ton.

För mer information, kontakta:
Hans Hanses, vd
SMP Parts AB
Tel: 070–550 08 62
hans.hanses@smpparts.com
www.smpparts.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se