P&K Utvecklingskonsult AB

TimeApp sponsrar svensk idrott

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 09:16 CET

Bland webbaserade tjänster visar sig tidredovisningsprogrammet TimeApp vara litet av ett wildcard. Inte bara för att det är en tjänst med väldigt många värdefulla funktioner, utan också för att man samarbetar med svensk idrott på ett sätt som i allra högsta grad ekonomiskt gynnar de lokala idrottsklubbarna runt om i landet.

TimeApp innehåller allt från olika varianter av tid-, kostnads-, material- och reseredovisning till statistik, utskrifter och fakturering. Här finns också en artikeldatabas, påminnelsefunktion, budgetindikering, internmail och mycket annat, som gör det både enkelt, lättsamt och effektivt att göra sina redovisningar och ha ordning på både tid, kostnader och utlägg. Självklart finns också en mobilapplikation.

Till skillnad från andra liknande program har TimeApp bara två priser; ett pris för upp till fem användare och ett pris för fler än fem användare och uppåt. Allt annat ingår – inga startavgifter, inga supportkostnader, inga användartillägg; bara allt-i-ett-pris.

TimeApp vill också gynna svensk idrottsrörelse och marknadsför sig främst genom att låta sig representeras av lokala idrottsföreningar och -klubbar. Om medlemmarna i en förening tipsar ett företag eller en organisation om TimeApp och det leder till ett TimeApp-köp går hälften, eller 50% av första faktureringen, till föreningen som en förmedlingsprovision.

Det betyder mellan 2 000 – 6 250 kr per förmedling eller i genomsnitt drygt 4 000 kr; bättre förtjänst än så kan en idrottsklubb knappast tänka sig.

- Det här första introduktionsåret har vi lågt räknat med 250 sålda TimeApp, vilket skulle betyda, att vi kan stöda svensk idrott med ca en miljon kronor, säger Martin Eriksson som är säljansvarig för TimeApp.

- Säljer vi tio gånger fler TimeApp, så ökar självfallet stödet till föreningarna och klubbarna med många attraktiva miljoner.

Vidare information;

www.timeapp.se

Martin Eriksson, 070-262 21 17
martin@timeapp.se

Lars Knapasjö, VD 070-561 39 70
lars@pkutvecklingskonsult.se

P&K Utvecklingskonsult AB arbetar med marknadskommunikation i dess bredaste bemärkelse. Det har inneburit att företaget arbetat med ett brett register av uppdrag; från reklam/PR och event till politikerkontakt, projektledning och information/marknadskommunikation.