Printa Information i Helsingborg AB

Timelox väljer Printa för tidningsprojekt

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2003 09:30 CET

Lås- och säkerhetsföretaget Timelox AB i Landskrona har valt Printa för produktion av en regelbundet återkommande tidning som ska distribueras till Timelox återförsäljare över hela världen.

- Jag har arbetat tillsammans med Printa i många andra projekt och vet att de är mycket duktiga att producera tidningar, säger Tina Johansson som är ansvarig för information och pr på Timelox. Printa fungerar även som vårt bollplank i andra sammanhang, som t ex vårt senaste pressmeddelande om Bellagio.

Las Vegas-hotellet Bellagio (bilden) är ett av världens dyraste hotell och kasinokomplex. Det finns totalt 3005 rum och av dessa är 403 sviter. Timelox har fått en order som handlar om 3930 elektroniska lås till hotellet. Timelox är en av de ledande leverantörerna av elektroniska låssystem för hotell och passersystem för företag och offentlig sektor. Sedan 1999 ingår Timelox i Assa Abloy-gruppen. All utveckling och produktion sker på huvudkontoret i Landskrona och produkterna säljs via Assa Abloy-bolag och lokala distributörer världen över.