Grannar AB

Tina Bergström är Sveriges bästa granne!

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 11:12 CET

Tina Bergström har, i tuff konkurrens med goda grannar från stora delar av landet, utsetts till ”Sveriges bästa granne” av besökarna på Grannar.se.

Tina Bergström, 27 år, var en av de tio finalister som vår jury med Babben Larsson i spetsen sållade fram bland alla de som nominerats av våra medlemmar. Ur nomineringen av Tina kunde läsas att ”jag har världens bästa granne utan tvekan. Själv är jag ensamstående med två barn och fritidspolitiker. Vi delar inte samma politiska åsikt, men utan min granne hade jag inte klarat av att fortsätta som politiker. Hon är värd titeln med råge. Inte nog med att hon är så hjälpsam hon gör det alltid med glädje”.

Hemligheten bakom att just hon blev nominerad tror Tina är det faktum att hon är en sådan kanske uppskattas av andra för att hon ofta och gärna ställer upp. Själv tycker hon dock bara att det är roligt att hjälpa till och att t.ex. passa sin grannes barn finner hon bara vara roligt och alls ingen uppoffring.

Förutom äran att kunna titulera sig ”Sveriges bästa granne” erhåller Tina även ett presentkort på hushållsnära tjänster värde 5000 kr.

- Det var verkligen roligt att vinna. Det var osäkert in i det sista så jag var aldrig säker. För presentkortet kommer jag att köpa städning. Det finns roligare saker att göra än att städa, t.ex. att vara med mina barn, säger Tina.

- Denna tävling påminner om hur viktiga goda grannar kan vara för många människor. Man kan även tydligt se att det inte alltid är de stora gesterna som behövs. Små gester av omtanke, som att bjuda på en kopp kaffe, ta en pratstund på gården, erbjuda sig att hjälpa till när det behövs, räcker långt för de flesta. Vi är glada att se Tina som vinnare i tävlingen. Hon är ett gott exempel på hur vi alla borde förhålla oss till människor i vår omgivning, säger Anders Bäckman, marknadsansvarig på Grannar.se.

Bakgrund och resultat

En stor mängd goda grannar nominerades till tävlingen varpå en jury bestående av representanter från Grannar.se och Babben Larsson valde ut 8 finalister. Besökare på Grannar.se har sedan röstat på sin favorit.

In i det längsta stod striden jämn mellan Tina och familjen Håglund, även de från Göteborgsområdet. Under tävlingens absoluta slutskede lyckade dock Tina erhålla de röster som krävdes för att säkra titeln.

• Tina Bergström, Partille
  • Familjen Håglund, Kungälv
  • Kalle och Camilla Ridell, Karlskrona
  • Familjen Johansson, Uppsala
  • Stig och Inga , Eskilstuna
  • Gunvor Berglund, Älvsjö
  • Marketta Claesson, Nynäshamn
  • Annica Lindström, Gävle
  • För mer information, vänligen kontakta:

Anders Bäckman, Marknadsansvarig Grannar.se, 0707- 518 515 anders.backman@grannar.se

Grannar.se drivs av Grannar AB. Grundarna Göran Gustafsson och Johan Bäckman startade företaget när de som heltidsarbetande familjefäder inte hann med vardagen bestående av arbets-, hushålls- och fritidsaktiviteter. Via en smidig och säker webbplats skapas kontakter mellan privatpersoner, föreningar och små företag som behöver hjälp eller erbjuder hjälp med vardagsbestyrens små och stora tjänster.