Tintri

Tintri fördjupar samarbetet med VMware

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2015 09:55 CET

Tintri, ledande tillverkare av datalagringsmedia för virtualisering och molnmiljöer, introducerar stöd för VMware vSphere 6.0, den nya versionen av VMware’s ledande produkt för virtualisering, och användningen av VVOL.

VVOL (VMware vSphere Virtual Volumes) är ett nytt sätt att hantera lagring där systemet ser diskarna i den virtuella maskinen istället för att referera till LUN (Logical Unit Number). Tintri har varit en partner till VMware under utvecklingen av VVOL.

Tintri lanserar också Tintri Management Pack for VMware vRealize Operations (vROps) som gör det möjligt för användare att se virtuella maskiner. Dessutom lanserar Tintri stöd för VMware Integrated Open Stack (VIO) som erbjuder möjlighet att använda OpenStack-api tillsammans med en befintlig Vsphere-miljö.

Hittills har Tintri använt protokollet NFS. Tintri kommer nu att utöka stödet för vSphere 6 genom att erbjuda både NFS och nya VVOL-api. Kunderna kan därmed själva välja vilket protokoll de vill använda.

Tintri tillverkar applikationsmedvetna datalagringsenheter, med inbyggda funktioner som tolkar vad den virtualiserade miljön kräver och matchar prestandan för att möta behoven.

– Vi anser att datalagringsmedia ska fungera på ett intelligent sätt för att leverera prestanda, service och analys på VM-nivån. Vi har tillverkat produkter med dessa egenskaper i snart fyra år och har arbetat tillsammans med VMware för att integrera med VMwares VVOL-api, säger Kieran Harry, CTO och grundare av Tintri.

– Med integrationen med vSphere 6 kommer Tintri att erbjuda den bästa och mest skalbara tillämpningen av VVOL som stöder upp till en miljon virtuella volymer på ett enda system, vilket ger en oöverträffad densitet av virtuella maskiner.

Tintri Management Pack for vRealize Operations (vROps) ger statistik för datalagringen på VM-nivån, trender och information som förenklar underhåll och handhavande av stora virtualiserade miljöer, samt förenklat handhavande av privata moln.

Tintris stöd för VMware Integrated Open Stack (VIO) möjliggör för kunder som vill använda OpenStack-api i sin VMware-miljö för att dra nytta av stabiliteten och funktionerna hos vSphere och effektiviteten i Tintris lagringsmedia.

Tintri tillverkar smarta datalagringslösningar som ser, lär in och anpassar sig. IT-avdelningen kan då fokusera på virtualiserade applikationer och verksamhetsservice istället för att underhålla infrastrukturen för datalagringen. Tintris applikationsmedvetna datalagringslösningar eliminerar behovet av planering och besvärlig felsökning genom att möjliggöra övervakning på VM-nivå. Tintri är grunden för hundratusentals virtuella maskiner med kritiska databaser, företagsappar, appar för desktop och mobiler, och privata datamoln. Tintri hjälper globala företag som AMD, F5 Networks, GE, NEC, NTT, MillerCoors och Time Warner att maximera sin investering i virtualisering och datamoln. För mer information, besök www.tintri.com och följ oss på Twitter: @tintriinc.