PR-kiosken AB

Tio småföretag i unikt pr-samarbete

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2014 19:58 CET

Kommunikationsbyrån PR-kiosken AB har fått ett unikt uppdrag: att fungera som pr- och informationsavdelning för ett nätverk av tio småföretag i helt olika branscher.

Det är ett pilotprojekt, med en metodik som utarbetats av PR-kiosken i samarbete med uppdragsgivaren, ett nätverk för företagande kvinnor i Västernorrlands län. Projektet sträcker sig över ett halvår, och handlar om att utbilda, coacha och stötta företagsledarna i att marknadsföra sin verksamhet med hjälp av kostnadseffektiv och trovärdighetshöjande pr.

– Just marknadsföringen är en svag punkt i många mindre företag. Det har vår uppdragsgivare valt att ta fasta på och göra något åt, säger Anna Fagerström, vd i PR-kiosken AB.

– Genom detta projekt får tio små företag precis lika stora pr-muskler som många mycket större företag. Vi ser också stora möjligheter till synergieffekter mellan företagen i nätverket, både genom att vi ser till att det blir samverkan i delar av de kreativa processerna och genom de mångdubblade kontaktytorna, säger Anna Fagerström.

De deltagande företagarna verkar i en rad olika branscher. Ett syfte är att höja företagens omsättning. Projektet finansieras delvis av offentliga medel.

Kontakt: Anna Fagerström, vd PR-kiosken AB, 0707-95 26 26, anna@prkiosken.se

PR-kiosken AB är en liten flexibel kommunikationsbyrå för små och mellanstora företag. I företaget med nätverk finns kraft, erfarenhet och kunskap för förstklassig pr-rådgivning och pr-produktionmedieträning, hantering av mediekriser, samt framställning av krismanualer och kommunikationsplaner