Ladbrokes

Tio svenskar i semifinal – nordiska framgångar i poker saknar motstycke

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2004 17:03 CEST

En total prissumma om 5 100 0000 och ett förstapris på
1 800 000 kronor har lockat svensk, nordisk och övrig europeisk pokerelit till det kryssningsfartyg som Ladbrokes just nu håller sin turnering Ladbrokes poker cruise på. Spelet har pågått under 5 dagar och finalen går av stapeln imorgon lördag den 16 oktober.

Av svenskarna är det stockholmaren Bo Selstedt som har störst framgång. Bo tar 360 000 kronor med sig till semifinalen. Finländaren Ville Wahlbeck, är den som totalt håller ledningen genom sin närmast övermänskliga förmåga att ta hem stora potter. Walbeck tar med sig 406 000 kronor till semifinalen.

”Ett världsarrangemang”, säger Ladbrokes poker manager Henrik Nilsson, och fortsätter, ”den svenska och nordiska dominansen är nästan total, ingen hade anat för två år sedan att vår on-line poker skulle fostra spelare av den här kalibern”.

Ladbrokes poker cruise är ett arrangemang som lockat 212 av Europas ledande pokerspelare. Turneringen går av stapeln på ett kryssningsfartyg i Adriatiska havet. Fartyget avlöpte Venedig söndagen den 10 oktober och väntas tillbaka med pokereliten nu på söndag den 17 oktober.

Mer information om turneringen finns på www.ladbrokespoker.com

För mer information:

Douglas Roos, Ladbrokes VD Norden, +46-8-407 64 40, +46-70-735 21 25, douglas.roos@ladbrokes.se

Henrik Nilsson, Poker Manager, Ladbrokes Norden, +44-787 6684 296, henrik.nilsson@ladbrokes.co.uk

Ladbrokes är världens största bookmaker och en del av Hilton Group PLC som är noterat på Londonbörsen. Ladbrokes omsatte ca 94 miljarder kronor 2003 och sysselsätter 12 000 personer. Bolaget driver 2500 spelbutiker i Storbritannien, Irland och Belgien. Ladbrokes.com har idag över 1,1 miljoner medlemmar.