System Technology Sweden AB

TITAN – robusta isolerade EtherCAT-moduler för synkrona distribuerade mätsystem

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 09:47 CEST

TITAN-serien är extremt miljötåliga mätmoduler med ett drifttemperaturområde på -40°C till +85°C, 100G i chocktålighet och IP65/67 i miljötålighet. De passar därmed utmärkt som komplement till Dewesofts övriga system när man har behov av att placera mätmoduler i tuff miljö som exempelvis i motorrum.

Med EtherCAT så får man kommunikation, strömförsörjning och synkronisering i en och samma kabel med upp till 100 meter mellan modulerna. Man får även synkron sampling med alla övriga Dewesoft system då allt är integrerat i mjukvaran Dewesoft X där modulerna identifieras automatiskt.

De första modulerna i serien är TITANi8X TH och 16X TH, 8 respektive 16 universella termoelementingångar som även mäter lågspänning, 1V och 100mV. Med 24-bitars upplösning och 100Hz sampling per ingång täcker man de flesta tillämpningarna. Modulerna har 1kV isolation mellan ingångarna och mellan ingång och jord vilket eliminerar risken för jordslingor.

Dewesoft tillverkar mätsystem och utvecklar det prisbelönta mätprogrammet Dewesoft X. Dewesoft representeras i Sverige av System Technology Sweden AB, ett företag med över 28 år i branschen och som representerar ett antal marknadsledande leverantörer.

Bilder på produkterna finns för nerladdning på: www.systemtech.se/nyheter
För ytterligare information kontakta: Richard Klingspetz: richard@systemtech.se

SYSTEM TECHNOLOGY SWEDEN AB