ENACO

TITE AB (PUBL) HAR STARTAT EN FÖRYNGRING

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2006 13:07 CET

TITE's VD Bo-Gösta Rönnberg har anmält att han vill avgå som VD till hösten 2006, men kommer att vara kvar i bolaget och ansvara för produktutveckling.

" TITE AB står inför en ny fas med stark expansion. Vi har under ett par tuffa år i lågkonjunkturen haft ett intensivt arbete med börsintroduktion och köp av flera företag. Vi märker nu en ökad orderingång och tycker då att det är rätt tid att lämna över till en ny VD som med kraft kan leda TITE in i den nya expansionsfasen. Min efterträdare kommer att få vara med om fantastisk resa, med TITE " säger Bo-Gösta.

Rekryteringen av en ny VD har påbörjats.

Solna 060320

TITE AB

TITE AB säkerställer hög tillgänglighet inom Telecom och IT-miljö. Bolaget verkar inom två affärsområden: entreprenader och service. Entreprenader omfattar nyckelfärdiga data/serverhallar, klimatanläggningar, kraftförsörjning, UPS-anläggningar, reservkraft, larm, brandbekämpning, nätverk samt TITE Office System. Inom service erbjuder TITE AB underhållsservice samt akutservice dygnet runt årets alla dagar. TITE AB opererar från kontor i Stockholm och Malmö. TITE AB omfattar de helägda dotterbolagen TITE Stockholm AB, TITE Malmö AB samt TITE Service i Stockholm AB.