ENACO

TITE AB TECKNAR ”LETTER OF INTENT”

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2006 11:40 CET

TITE AB, som är noterat på NGM Equity, har idag träffat ett " Letter of intent" med Metric Industrial A/S, ägt av Nimpon Investments III bv Holland, gällande förvärv av ENACO A/S i Köpenhamn.

ENACO A/S har varit etablerat i Köpenhamn sedan 2001 och var tidigare ett bolag inom Nimpon gruppen och systerbolag till ENACO AB som förvärvades av TITE AB år 2005.

ENACO A/S omsatte 2005, 7 MDKK med ett resultat på 0,5 MDKK och har två anställda. Företaget kommer att fortsätta verka som ett fristående bolag på den expanderande danska marknaden, där de har haft stor framgång under det senaste åren, men även tillsammans med TITE Malmö AB forma ett starkt team inom "Örestad". Avtalet beräknas att signeras under början av april 2006.

Solna 060313

TITE AB

TITE AB säkerställer hög tillgänglighet inom Telecom och IT-miljö. Bolaget verkar inom två affärsområden: entreprenader och service. Entreprenader omfattar nyckelfärdiga data/serverhallar, klimatanläggningar, kraftförsörjning, UPS-anläggningar, reservkraft, larm, brandbekämpning, nätverk samt TITE Office System. Inom service erbjuder TITE AB underhållsservice samt akutservice dygnet runt årets alla dagar. TITE AB opererar från kontor i Stockholm och Malmö. TITE AB omfattar de helägda dotterbolagen TITE Stockholm AB, TITE Malmö AB samt TITE Service i Stockholm AB.